O przyjaźni słów kilka

Dość dawno mnie tu nie było.Jakie jest więc moje wytłumaczenie tego zdarzenia ? Otoż przez poprzedni okres nie miałam weny twórczej. Poprostu nic mi się nie chciało, nie wiem czy tylko ja tak miałam czy inni też ale w końcu udało mi się przezwyciężyć lenistwo (chyba ;-)).
Dzisiaj więc przychodzę do Ciebie z wpisem o przyjaźni ponieważ doszłam właśnie do porozumienia po sporze z przyjaciółką.
Czym jest więc przyjaźń?
Jak powiedział kiedyś ojciec Szustak : tylko kobiety mają wyjątkowa relację z przyjaciółką,jest ona tak głeboka ,że wręcz intymna. Całkowicie się z tym zgadzam. Myślę ,że my potrzebujemy takiej osoby aby zachować równowagę psychiczną,bo przecież jak jest ci źle to idziesz się pożalić psiapsiółce.

74cf4ce5747d9d9630c57e933e4c1cd8
Przyjaźn jest więc dla mnie dość poteżną relacją miedzyludzką.
Nie wiem jak ty ale ja zauważyłam,że w zależności od wieku mamy różne określenia na to co nas łączy z daną koleżanką lub kolegą.
Na początku myślimy ,że przyjaciel to ten który bawi się z tobą w przedszkolu i z którym świetnie się dogadujesz.
W podstawówce przyjaciel to taki ktoś kto ma takie same zainteresowania jak ty i jest kopalnią wiedzy na temat babskich spraw ;-)
W moim przypadku podczas gimnazjum przyjaciel to osoba z którą masz największe ,,odpały” i która pomaga ci ściągać na sprawdzianie.
Na sam koniec- szkoła średnia.  I tutaj dopero odkrywasz czym jest tak naprawdę przyjaźń. To co kleiło się przez gimnazjum już przestaje istnieć. Podczas dalszego kształcenia drogi twoje i twojej przyjaciółki rozchodzą się. Nagle odkrywasz, że wcale tak dużo was nie łączyło. Gdy dochodzi do tego, że twoja kumpela z gimnazjum olewa cię kiedy jej wsparcie jest ci potrzebne, to wtedy na jej miejsce zjawia się jakaś inna dobra dusza, która cię ratuje. Aż samo się tu prosi wstawić to oklepane przysłowie: ,,Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”.  Jest to przecież takie prawdziwe.
Myślę ,że w swoim życiu mamy wiele ,,znajomych twarzy” ale na miano prawdziwego przyjaciela powinniśmy długo szukać tej właściwej osoby. A jak ty uważasz?

Komentarze

  1. Czas i momenty prób i kryzysów najlepiej weryfikują przyjaciół. Dla mnie nie ma to aż takiego znaczenia, czy mój przyjaciel jest kobietą, czy mężczyzną- oceniam relację po tym, co dana osoba ma w głowie i szczerze mówiąc w przyjaźni między kobietami widzę wiele wad- przede wszystkim zazdrość. Kobiety są naturalnymi rywalkami. A może właśnie po tym można poznać prawdziwą przyjaciółkę, kiedy jesteśmy w stanie powiedzieć komplement bez cienia zazdrości? Relacje między mężczyznami wydają mi się zdrowsze. Zresztą zawsze chciałam być chłopakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S. Czy mogłabyś trochę pozmieniać opcję komentowania? Nie mogłam zostawić komentarza używając swojego bloga jako ID. Udało mi się to jedynie przez Google, którego w ogóle nie używam, więc jest to trochę bez sensu :(

    https://burzatumblemind.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informację :) Nawet nie wiedziałam,że jest tak beznadziejne poustawiane.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

O Polskiej rzeczywistości

Coś się kończy po to aby coś się mogło zacząć